Follow my blog with Bloglovin Tietoinen läsnäolo: Läsnäolo

29.7.2012

Läsnäolo




”Mistä minun tulee etsiä valaistumista?”

”Täältä.”

”Milloin se tapahtuu?”

”Se tapahtuu parhaillaan.”

”Miksi en sitten koe sitä?”

”Koska et katso.”

”Mitä minun pitäisi katsoa?”

”Ei mitään. Katso ainoastaan.”

”Mitä?”

”Mitä tahansa, mikä osuu silmiisi.”

”Täytyykö minun katsoa jollakin erityisellä tavalla?”

”Ei tavallinen tapa riittää.”

”Enkö sitten aina katso tavallisella tavalla?”

”Et.

”Kuinka niin: en?”

”Katsoaksesi sinun on oltava läsnä. Yleensä olet jossakin muualla.”


  ~ Anthony de Mello: Viisauden välähdyksiä



Lands End Light by midlander1231, on Flickr

3 kommenttia:

RunoTalon Sari kirjoitti...

olen lukenut kirjan, mutta tässä oli hyvä pieni pala kerrallaan, joka oli helpompi omaksua. Hyvin samantapaisia olen miettinyt ja kokenut itse juuri tänään. Kiitos tästä - hyvä muistutus olennaisesta.

Sanna kirjoitti...

Hyvä kirjailija, hyvä lainaus! :)

Annina kirjoitti...

Tuntuu siltä, että näitä on syytä nauttia pieninä paloina...