Follow my blog with Bloglovin Tietoinen läsnäolo: Soturin uskontunnustus

15.1.2014

Soturin uskontunnustus



Ngauruhoe Rise by Astronomr, on Flickr


Ei ole minulla vanhempia: Minä teen taivaasta ja maasta vanhempani. 
Ei ole minulla kotia: Minä teen tietoisuudesta kotini. 
Ei ole minulla elämää eikä kuolemaa: Minä teen hengityksen rytmistä elämäni ja kuolemani. 
Ei ole minulla jumalallista voimaa: Minä teen rehellisyydestä jumalaisen voimani. 
Ei ole minulla keinoja: Minä teen ymmärryksestä keinoni. 
Ei ole minulla salajuonia: Minä teen luonteestani salajuoneni. 
Ei ole minulla ruumista: Minä teen kestävyydestä ruumiini. 
Ei ole minulla silmiä: Minä teen salamanvälähdyksestä silmäni. 
Ei ole minulla korvia: Minä teen herkkyydestä korvani. 
Ei ole minulla jäseniä: Minä teen ripeydestä jäseneni. 
Ei ole minulla strategiaa: Minä teen toiminnasta, jota "ajatus ei varjosta" strategiani. 
Ei ole minulla suunnitelmaa: Minä teen "tartu tilaisuuteen" suunnitelmani. 
Ei ole minulla ihmeitä: Minä teen oikeasta toiminnasta ihmeeni. 
Ei ole minulla periaatteita: Minä teen sopeutumisesta kaikkiin olosuhteisiin periaatteeni. 
Ei ole minulla taktiikkaa: Minä teen tyhjentymisestä ja täyttymyksestä taktiikkani. 
Ei minulla ole kykyjä: Minä teen oivalluksesta kykyni. 
Ei ole minulla ystäviä: Minä teen mielestä ystäväni
Ei ole minulla vihamiehiä: Minä teen piittaamattomuudesta vihamieheni. 
Ei ole minulla asepukua: Minä teen hyväntahtoisuudesta ja oikeamielisyydestä asepukuni. 
Ei ole minulla linnaa: Minä teen järkähtämättömyydestä linnani. 
Ei ole minulla miekkaa: Minä teen itseni poissaolosta miekkani. 


~ Tuntematon samurai 1300-luv. (Ralph Blum, Riimujen kirja, Tammi 1989)


* * *

Tämä runo on minulle tällä hetkellä merkityksellinen. Mitä pidit?





2 kommenttia:

Laura B kirjoitti...

Todella hieno löytö! Voimakas, saa pohtimaan.

Vaikutuin eniten rehellisyydestä jumalaisena voimana, ymmärryksestä keinoina, oikeasta toiminnasta ihmeenä, piittaamattomuudesta vihamiehenä... Tai voisin oikeastaan mainita ne kaikki :)

Sanna kirjoitti...

Puhutteli minua voimakkaasti.