Follow my blog with Bloglovin Tietoinen läsnäolo: Miten olla olemassa?

25.2.2011

Miten olla olemassa?

Kiitollisuuteni on ollut hieman tiukassa löytyä tällä viikolla. En ole varma miksi. Olen olemassa ja elän omaa yksinkertaista tietäni. Joka päivä kiitollisuus aina sitten kuitenkin löytyy, niin kuin nytkin. Olen huomannut omaavani jatkuvasti ajatuksia siitä miten kiitollinen olen omasta perheestäni. Siitä ei voi koskaan olla liian kiitollinen. Lapsen kanssa olen ollut kiitollinen pienistä, hassuista iloista ja hymyistä leikkiä seuratessani. Uskaltauduimme myös ulos muutamana päivänä ja olen kiitollinen pitkistä kävelyistä pakkasessa, jotka pistivät koko kehon töihin.

Olen lukenut kaikenlaista sekalaista ja olen kiitollinen kaikesta lukemastani ja ehkä jotain oppimastani. Tänään olen kiitollinen siitä miten vanhasta saa uutta kun keksii vaan keinot. Ja siitä, miten kaikki järjestyy juuri niin kuin haluan, kunhan maltan.

Ja muodollinen harjoitus, lyhyt raportti: alan olla hirttäytynyt siihen. Riippuvainen. Apua.
Untitled by sⓘndy°, on Flickr
Haluan jakaa muutaman vanhemman blogin jotka liippaavat tietoista läsnäoloa omalla painotuksellaan, kevyemmin ja vakavammin. Blogeilla on valtaisat arkistot ja vanhemmuusasian kaivamiseen saa käyttää aikaa. Hyviä oivalluksia on paljon.
Zenhabits ja sen sisarsaitti Zenfamilyhabits

Loppuun Gandhin sanoja:
“Jos haluamme pitää parempaa huolta lapsistamme, meidän täytyy pitää parempaa huolta itsestämme. Jotta tietäisimme mitä meidän tulee tehdä, meidän tulee ensin tietää miten olla olemassa – TIETOISESTI JA TÄYDESTI LÄSNÄ LAPSILLEMME. Sinun täytyy olla se muutos, jonka haluat nähdä maailmassa.”
M. Gandhi

2 kommenttia:

Kiki kirjoitti...

Hei!
Luen aina suurella mielenkiinnolla kaikki tekstisi ja ne muistuttavat jatkuvasti hienosti tärkeistä asioista. Yksi pieni pyyntö minulla olisi: nuo haaleimmalla vaaleanvihreällä laitetut kohdat eivät tahdo millään erottua koneellani, vaikka kuinka läheltä ruutua yritän tihrustaa. Olisi helpottavaa, jos voisit vähän tummentaa niitä, niin erottaisin nekin kohdat.
Levollista viikonloppua Sinulle!

Annina kirjoitti...

Kiitos! Kiitos kun luet!

Tämä on hyvä pointti tämä vaaleanvihreys. Nuo ovat siis aina linkkejä. Ne käyttäytyvät meillä eri tietokoneilla aina hieman eri tavoin ja en ole päässyt kärryille mikä mättää. Yritän taas hieman kurittaa Bloggeria. Pidetään peukkuja!