Follow my blog with Bloglovin Tietoinen läsnäolo: Kaikki uutta, hienoo

1.1.2015

Kaikki uutta, hienoo




Mihin minä tämän blogini kanssa oikein menisin? Mennyt vuosi oli ennätyshiljainen täällä blogissa. Silti saman voin todeta kuin 2013: Yhteenvetona voisi todeta, että ei pöllömpi vuosi! Ihan oman näköiseni, ihan itse olen kaiken sen puoleeni vetänyt, mitä olen saanut. Ja ihan itse olen siitä vastuussa miltä kaikki on tuntunut ja miten kaikkeen olen reagoinut.


Näin se tulee jatkumaankin. Siksi kovin usein tuntuu, ettei ole sanottavaa. Oma elämä on muokkautunut tasaisen tavalliseksi ja hiljaiseksi. Olen päättänyt elää läsnä ollen. Piste. Siihen pyrin joka hetki parhaani mukaan. Olen hyvin tietoinen omista valinnoistani ja muuta niitä tarpeen mukaan, kun huomaan parempia vaihtoehtoja olevan olemassa. Silti haluaisin välttää omista jutuistani saarnaamista ja avata vain kiinnostusta vaihtoehtoisiin elämäntapoihin.

2014 oli suurten muutosten vuosi. Olen nyt ollut 95% ajasta ilman sokeria pääsiäisestä saakka. Minun on tarkoitus kirjoittaa sokerittomuudesta joskus lisää, mutta pääperiaatteeni on, että lomia lukuun ottamatta vältän kaikkia herkkuja ja kaikkia elintarvikkeita joissa on sokeria. Olen saanut tilalle enemmän energiaa ja selkeämmät ajatukset.

Toinen muutos on entistä liikkuvampaan suuntaan. Päätin jo edellisen vuoden puolella alkaa seistä töissä kaikki omalla työpisteelläni vietetyt hetket. Kotiin meille tuli kesällä seisomatyöpiste. Enää ei siis rötväillä koneella huonossa asennossa tässä talossa.

Vietän seisten huomattavasti vähemmän aikaa koneella surffailemassa ja sitä myöten myös kirjoittamassa kuin aikaisemmin. Se näkyy ilman muuta tekstien määrässä. Rakastan kirjoittamista, se ei ole muuttunut mihinkään. Minulla on myös paljon inspiraatiopätkiä Evernotessa. Aiheista ei ole pulaa.

Ennemmin se taitaa olla, että usein tuntuu, ettei ole mitään tarpeeksi jännittävää tai tärkeää sanottavaa. En kerro totuuksia, koska en tiedä niitä. 

Minulla on kuitenkin seuraava ajatus blogille vuodelle 2015:
Ei tartte olla täydellinen. Tavoite on kertoa siitä miten toimin oman epätäydellisyyteni kanssa.

New Year's fireworks in Helsinki by Niklas Sjöblom, on Flickr


Opettelen tällä hetkellä hyväksymään elämää ja itseäni epätäydellisenä. Vähempikin riittää. Teen aina parhaani ja se saa riittää.

Tietysti olen miettinyt nyt lomalla paljon sitä, miten vuoden 2015 haluaisin viettää. Taidan nyt päätyä siihen, että entistä rennommin, itselleni armollisemmin ja yhä vähemmän suorittaen. Opettelen elämään ihan vaan tässä ja nyt. Siinä sitä sarkaa aina vaan riittää. Ja ehkä siitä muutama tarina tänne blogiinkin päätyy, ehkä jotain uutta ja hienoo?



Tietoista uutta vuotta 2015 kaikille!


Uus vuosi, kaikki uutta, hienoo.
Kaikki muuttuu jos jaksaa uskoo.
Ens vuonna pistän pyörät pyöriin.
Mä aion nauttii.
Aion elää täysii.
Vuosi vaihtuu, meil on syytä juhlii.
~ Lord Est: Vuosi vaihtuu


Sana on vapaa. Kommentoi rohkeasti. Mitä haluaisitte lukea? Mikä saa teidät palaamaan blogiin?



2 kommenttia:

Inna Vaara kirjoitti...

Minä tulen blogiisi otsikon takia. Kiehtoo! Ja usein löytyy jotain kivaa ja kiinnostavaa.

Annina kirjoitti...

Kiitos kiitos! Kiva kuulla.