Follow my blog with Bloglovin Tietoinen läsnäolo: Tyytyväisyys on vaikea laji

19.6.2011

Tyytyväisyys on vaikea laji

Olen kiitollinen siitä, että joka päivä löytyy välillä isoja ja välillä pieniä kiitollisuudenaiheita.

Kiitos
… kauniista päivästä ja siitä, että pienen kanssa voi jo tehdä kaikenlaista.
… kivasta metsäkävelystä ja pienen painosta selässäni.
… eräänkin projektin etenemisestä.
… vanhan ystävän hyväksyvästä seurasta.
… kivasta viikonlopusta, jonka uurastus näkyy puutarhassa.
… kiitos mukavasta viileästä aamun metsäretkestä.
… lämmöstä, voimme kävellä paljain jaloin.
… tästä onnen tunteesta
… auringosta ja pilvistä joita seurailla.
… jäljellä olevasta ajasta

Taas tunteita tutkiessani ja niistä lukiessani olen miettinyt että kiitollisuus on tunteina onnea, silloin tuntee iloa, hyvinvointia ja tyytyväisyyttä. Kiitollisuus on sopusointua tarpeiden täyttymistä. Asiat ovat paremmin kuin hyvin. Hyvyys pääsee kasvamaan ja leviämään.



giving thanks by TheAlieness GiselaGiardino²³, on Flickr

Hei joo Raappanaama,
Miten menee?
Moro moro, mitä Jukka?
Pitkä päivä alla, mutta
kärsivällisyyttä riittää.
Joo, mullakin on ollut kaikenlaista työstöö täs, mut
Ei viitti valittaa,
Tehdään mielummin hyvä biisi, häh? Eiköhän

Tyytyväisyys on vaikea laji
Maailma on täynnä joutavaa marinaa
Haluu haluu haluu, muttei saa mitä haluu
Sitku saa, mitä haluu, ei haluu, mitä saa
Kunnes jonain päivänä kenties tajuaa
Jah Jah pysyy, muu hajoaa
Vain rakkaus kelluu, muu vajoaa
Kiitollisuutta

Helposti saattaa unohtuu,
ettei elontiekään itsestään selvyys oo
Se oli niin pienestä kii,
tie oli vaarallinen,
mut jäätiin henkiin
Se saattais kostautuu,
jos mä sen teen,
että mä nostan pilviin pään
Tai humallun maallisesta materiasta
enkä pidä elämänlahjaa enää minään

Kiitollisuutta,
mä haluun nähä kiitollisuutta
Pitää olla kiitollisempi
ja joka päivä joka ilta vain enempi
Kiitollisuutta,
mä haluun nähä kiitollisuutta
Pitää olla kiitollisempi

Aina jotain puuttuu ja jotain uupuu
Pitää saada rastia joka ruutuun
Ei maallinen mieli voi muuttuu,
mut annan kiitosta sille, kelle kiitos kuuluu

Kiitosta mä sanon kiitos, Jah
Kiitosta mä sanon kiitos, Jah

Kiitollisuutta,
mä haluun vähän kiitollisuutta
Pitää olla kiitollisempi
ja joka päivä joka ilta vain enempi

Ja miksi ihmiset me valitetaan turhasta
Vaik tiedetään olot jossain muualla
Eikä tunnu pulaa meillä ruuasta
Ne heittää sitä roskiin sekä murhasta
Ei saa kuolla suruun konkurssista
Ei se saa eksyttää mua kurssista
E-ei

Vaikka kaikki ei ookaan perfektii
Pelkkää simaa ja serpentiinii
Välillä on hyvää ottaa perspektiivi
Laajentaa näköpiirii
Ja kun näkee maailma,
avaraa ja julmaakin kenties huomaankin,
on paljon, mitä ottaa selviönä
mullekin alkaa selvitä
pikku hiljaa

Olen siunattu lapsesta saakka
Olin äitini siunattu taakka
No täs on Jukka Poika ja Raappana
Konissa ziikkana ja se tulee raakana

Kiitollisuutta,
mä haluun nähä kiitollisuutta
Vähän enemmän kiitollisuutta,
mun sydämeen ja mihin ikinä mä meen
Pitää olla kiitollisempi
ja joka päivä joka ilta vain enempi
Pitää olla kiitollisempi

Tyytyväisyys on vaikea laji
Maailma on täynnä joutavaa marinaa
Haluu haluu haluu, muttei saa mitä haluu
Sitku saa, mitä haluu, ei haluu, mitä saa
Kunnes jonain päivänä kenties tajuaa
Mmm, Ahaa, niin niin niin

Kiitollisuutta,
mä haluun vähän kiitollisuutta mun sydämeen
Kiitollisuutta,
mitä ikinä mä teen,
mihin ikinä mä meen
Come on now
                        - Jukka Poika - Kiitollisuutta

Ei kommentteja: